Dag 3 (tweede schooldag&bij de buddies thuis) - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Evelien Hageman - WaarBenJij.nu Dag 3 (tweede schooldag&bij de buddies thuis) - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Evelien Hageman - WaarBenJij.nu

Dag 3 (tweede schooldag&bij de buddies thuis)

Blijf op de hoogte en volg Evelien

28 Februari 2014 | Nederland, Nederland

De tweede schooldag op het Emile Weder college was een stuk leuker dan de eerste. We werden een stuk minder nagegeken en ik leerde mijn buddpy ook een beetje kennnen. Al verbaast het niveau me daar nog wel. We hebben biology, mathamatics, Afrikaans and physics gehad. Tijdens wiskunde leerden we met breuken rekenen, bij natuurkunde het invullen van formules, bij biologie gingen we een proefje doen om te kijken of er ergens zetmeel in zat en bij afrikaans keken we een film over internetdaten. Eigenlijk vooral over het gevaar van internet.

Na school gingen we naar Josnaides huis, Xander, Josnaide en ik. We moesten ongeveer 20/30 minuten lopen in de volle zon, heuvel op heuvel af. Wat toch best wel raar is. we liepen op gegeven moment van de echt weg af. en toen dacht ik dat we erbijna zouden zijn maar dat viel tegen. We moesten nog een aardig stukje over een soort van gindpad. De huisje waren klein en stonden dicht op elkaar! Wat me opviel is dat op veel daken een soort van solar system stond. Hier liep dan water doorheen. Zodat ze warm water hebben. Maar in de winter als het dus echt koud is hebben ze geen warm water. Toen we bij Josnaid aankwamen liepen we de woonkamer binnen, haar moeder was thuis en had een heerlijke chocolade taart gebakken. Het was een klein huisje, de keuken en woonkamer zaten ineen, er zat nog een wc'tje in en twee andere kamers. Ik denk dat het oppervlakte van onze woonkamer groter is dat het oppervlakte van hun huis. Het zag er ook allemaal ook een beetje oud uit, maar haar moeder vertelde dat ze het aan het opknappen waren. Ze hadden een lief honje en toen we daar waren kwam Josnaide's nichte. Ze was erg verlegen en ik heb haar dus ook niet gesproken.
Daarna liepen we naar het centrum van Genadendal, onderweg kwamen we Anne R en en Anne E tegen samen met Lelanni en nog 3 andere tegen. We zijn richting de moutaing gelopen. Ik vond het erg leuk en had echt het gevoel dat het gewoon vriendinnnen waren. We hadden twee flessen drinken gehaald en ships en toen zijn we bij het riviertje gaan zitten. We hebben veel gepraat enzo, ik vond het echt leuk! Ze waren helemaal onder de indruk van onze haren. Ze wouden het helemaal aanraken enzo.
s'avond hebben we lekker pizza gegeten. En geprobeerd vroeg te gaan slapen omdat we weer vroeg op moesten de volgende dag. Om 5 uur al.

  • 28 Februari 2014 - 16:38

    Rense:

    Evelieeen!! Ik dacht al: wat duurt t lang met die verslagen, maar nu dan eindelijk wat te lezen!! T klinkt echt supergaaf!! Echt balen van de reis maar dat was t vast wel waard :)

  • 28 Februari 2014 - 16:43

    Lauraa:

    Superawesome ebbie! Alles ff gelezen, supernice man! We gaan je missen met carnaval maar afrika klinkt bij jou helemaal top dus (Y)
    Tot snell en veel plezier nogg! Groetjesss xxx

  • 28 Februari 2014 - 19:03

    Inge:

    Heee flebbie,

    Wat gaaf zeg! Je maakt echt een hoop mee volgens mij. Al je verslagen klinken erg leuk!
    Heel veel plezier nog en morgen over een weekje ben je weer thuis.
    We gaan je zeker missen met carnavallen, maar zo en reis maak je maar zelden mee.

    Veel liefsxx

  • 28 Februari 2014 - 23:36

    Yvonne:

    Leuk geschreven Lien. En lekker gewandeld lees ik wel, heuvel op heuvel af.
    Doe Josnaides de groetjes van mij.
    Geniet er maar lekker van meis. Xxxx

  • 28 Februari 2014 - 23:47

    Tante L:

    Hey Eef, klinkt goed chocolade taart, donuts, pizza. Goed te doen in Z A. Wat een reis heb je gehad zeg. Het is leuk om je belevenissen te lezen. Nog geen olifanten of zo gezien :-). Ben benieuwd Xxxx

  • 01 Maart 2014 - 18:13

    Ineke:

    Evelien, geweldig wat je allemaal beleeft. Geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Actief sinds 12 Aug. 2013
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 4713

Voorgaande reizen:

21 Februari 2014 - 08 Maart 2014

South Africa, Genadendal

Landen bezocht: