De reis en de eerste dag - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Evelien Hageman - WaarBenJij.nu De reis en de eerste dag - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Evelien Hageman - WaarBenJij.nu

De reis en de eerste dag

Blijf op de hoogte en volg Evelien

28 Februari 2014 | Nederland, Nederland

Eindelijk internet!! We zijn hier nu een klein weekje en dit is de eerste mogelijkheid voor het bijhouden van onze blog. Ik moet eerlijk toegeven dat het best wel afkicken is van het whatsappen en facebooken enzo. Omdat er nog veel anders mensen zijn die dat willen doe ik het even in het Nederlands en een beetje samengevat, laat ik beginnen bij de reis.

De reis was echt super lang, ik heb aardig wat films gekeken in het vliegtuig. Eerst gingen we van Dusseldorf naar Dubai, de vlucht was echt heel lang uiteindlelijk hebben we ook nog twee uur boven Dubai gevlogen omdat we niet konden landen. Slapen lukte toen niet zo goed. Maar omdat we zoveel vertraging hadden moesten we enorm haasten om de volgende vlucht van Dubai naar Cape Town nog te kunnen halen. Toen we uiteindelijk in dat vliegtuig zaten en even aan het wachten waren viel ineens de stroom uit! We zaten al even in dat vliegtuig en iedereen was al films aan het kijken enzo. Maar uitendelijk duurde het ongeveer 3/4 uur voordat we opstegen. Dus samengevat hebben we superveel vertraging gehad!!

Toen we aankwamen bij Cape Town stonden al onze budies daar te
wachten, Josnaide mijn buddy in Nederland en ook Xander, mijn buddy hier. We gingen met zijn allen in een schoolbus. We waren echt super moe! Uiteindelijk lagen we 1:14 (zuid- afrikaanse tijd) op bed, wat best wel laat is na zo'n lange vlucht met weingi slaap. De volgende dag moesten we ook nog is 5:30 opstaan om naar de whalewachting iets tegaan. Maar dat was het sowieso waard. We zaten daar op een boot al was het niet de tijd van de whales en die hebben we dus ook niet gezien. Maar wel hebben we veel zeehonden en zelfs een haai gezien! Wat eigelijk best wel geluk was, er waren mensen die al anderhalf uur aan het wachten waren en er nog steeds geen gezien hadden, en wij waren er maar 5 minutetjes. We gingen echt super snel op die boot, het was echt vet en extreem mooi!

Na dat de boot gingen we naar het strand, wat wel lekker was om even bij te slapen. Het water was best koud, maar op het strand was het echt genieten! Daarna zijn we nog even naar Hermanes gegaan een toeristisch stadje. Hier ben ik samen met Eline, Luca en Floor uiteten geweest. We hadden een lekker pizza, bijelkaar voor 317 rand wat ongeveer 5 euro per pesoon is. Met andere woorden het is hier veel goedkoper!
Voordat we op bed lagen was het al weer elf uur, de volgende dag was het onze eerste school dag.

• 28 Februari 2014 - 23:25

Yvonne:

Je bent weer een ervaring rijker Evelien. Ben heel benieuwd naar je foto's.